24. kwietnia – Europejski Dzień Śniadania – Zdrowo i aktywnie

24. kwietnia obchodzimy Europejski Dzień Śniadania! Pamiętajcie, że to najważniejszy posiłek dnia, który dostarcza niezbędnej energii.

Co powinniście wiedzieć o śniadaniu? Jego zalety:
• daje rozruch dla metabolizmu
• dawka energii na cały dzień
• poprawia kondycję umysłu
• poprawia koncentrację
• zapobiega uczuciu znużenia
• pomaga utrzymać prawidłową wagę

Śniadanie zjedz w przeciągu godziny od przebudzenia. Dobrze zbilansowane śniadanie powinno zawierać: białko, błonnik i węglowodany. Dawka kalorii przypadająca na śniadanie to około 300 – 400 kcal. Produkty, które warto zjeść na śniadanie: płatki owsiane, kefir, jajka, twaróg półtłusty, kasza jaglana, jogurt, pieczywo razowe, warzywa.

W to święto zróbmy coś naprawdę pysznego dla siebie i rodziny. Jakie śniadania lubicie najbardziej? Na słodko czy słono?
Zdania są podzielone :), dlatego w związku z dzisiejszym świętem, Europejskim Dniem Śniadania, mamy dla Was przepisy w dwóch wersjach.

Owsianka z gruszką i cynamonem
Owsianka jest dobra na wszystko. Zjedzona na śniadanie daje poczucie sytości na długo i energię do działania na całe przedpołudnie. A taka z gruszkami, orzechami i cynamonem jest jeszcze przy okazji pyszna.
Składniki: 4 łyżki płatków owsianych, 1 małe opakowanie jogurtu, 1 gruszka, 2 włoskie orzechy, 1 łyżeczka miodu, cynamon

Przygotowanie krok po kroku
Do gotującej się wody wsyp płatki, gotuj 10-12 min, aż zgęstnieją. Gruszkę umyj i zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Do lekko przestudzonych płatków dodaj startą gruszkę i jogurt. Owsiankę posyp posiekanymi orzechami i cynamonem i polej miodem.

Omletowe muffinki na śniadanie, do szkoły, do pracy
Omletowe muffinki to nic innego, jak pyszny omlet naturalny z dodatkami prosto z piekarnika. Jajeczne muffinki idealnie pasują na śniadanie. Można je zabrać do szkoły lub do pracy. Można je przechować w lodówce do 48 godzin. A nawet zamrozić na później. Można użyć dowolne dodatki, a i tak będzie wam smakowało.
Składniki: ½ szklanki posiekanej cebuli, 1 szklanka pokrojonych na ćwiartki pieczarek drobnych, 1 szklanka posiekanej szynki gotowanej, 1 szklanka posiekanego sera cheddar, 8 jajek, ½ szklanki śmietany 18%, 1 łyżeczka soli, 1/4 łyżeczki pieprzu.

Przygotowanie krok po kroku
Rozgrzej piekarnik do 180°C. Posmaruj masłem foremkę na 12 muffinek. Cebulę, zieloną paprykę i szynkę podziel równomiernie na 12 foremek do muffinów. Na koniec dodaj starty ser. W średniej wielkości misce ubij jajka ze śmietaną, dodaj sól i pieprz. Mieszaninę jajek rozlej do 12 dołków, wypełniając foremkę prawie do pełna. Piecz przez 20-22 minut. Wyjmij i podawaj na ciepło lub pozwól ostygnąć i przechowuj w lodówce lub zamrażarce. Podgrzewaj z lodówki przez około 30 sekund lub z zamrażarki przez około 1 minutę lub do momentu podgrzania.

 

źródła przepisow: m.beszamel.se.pl

Smacznego!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Rekrutacja do kl. I na rok szkolny 2020/2021

Poniżej lista kandydatów przyjętych do kl. I i wykaz wolnych miejsc: Lista kandydatów przyjętych do kl. I na rok szkolny...

Zamknij